Još nešto o rejtovima rate
Ovo je brzina vasheg downloada u bajtovima/sekundi.
Ako je vasha brzina u kbita/s (kao 512k je zapravo 64kB/s),
onda sve shto treba da uradite je da podelite vashu brzinu sa 8 i da je pomnozhite sa 1024.
Na primer:
(512)64 / 8 = 8 kB/s (1 bajt = 8 bitova)
8 * 1024 = 8192 B/s (1 kbajt = 1024 bajtova)
Vash rate bi trebao da bude:
rate 8192
Treba da znate da nikada netjete downloadovati @8192, jer je to maksimalni teoretski limit.
Trebali bi biti realni i da uzmemo 90% od tog limita da dobijemo download brzinu koju bi ste imali na vetjini servera.
90% od 8192 = 8192 * 0.9 = 7372
rate 7372
To je otprilike to, i trebalo bi najbolje da radi ako imate 512k.
cl_rate
Ovo je vasha upload brzina u bajtovima/sekundi.
Ovo je kojom brzinom shaljete podatke na server.
Ali vash upload nije iste brzine kao download,
pa morate da odradite par kalkulacija za "cl_rate" i onda za "rate".
Na primer:
Da zamislimo da imate ADSL, sa upload brzinom od 128k.
Ova brzina je u kbitima/s.
128 / 8 = 16 kB/s
16 * 1024 = 16384 B/s
Opet, netjete uploadovati tom brzinom, zapravo vasha brzina ce biti 90% od reklamne brzine.
16384 * 0.9 = 14746 b/s
Pa tje vas cl_rate da bude:
cl_rate 14746
cl_updaterate
Ovo je zapravo koliko puta dobijate "obnovu" (update) podataka sa servera u sekundi.
Najvetji paketi mogu da budu do 180 bajtova. (Paketi su delovi informacija koje dobijate).
Ako podelite vash rate sa najvetjim fajlom, dobitjemo nash cl_updaterate.
Na primer:
7372 / 180 = 41
cl_updaterate 40
Ovde ne moramo da uzimamo 90% od updaterate-a, jer smo to uradili u kalkulacijama za rate.
cl_cmdrate
Ovo je kao cl_updaterate, jedino ovo je koliko puta vi shaljete "obnovu" podataka na server.
Najvetja velichina paketa koji vi (klient) shaljete na server je otprilike 30 bajtova.
Zato treba da podelimo cl_rate sa najvetjim paketom koji mozhemo da poshaljemo.
Na primer:
14746 / 30 = ~491
Problem? Da, jer ne mozhemo da shaljemo 491 "obnovu" (update-a) u sekundi. Gotovo je nemogutje da server obradi sve te pakete.
"Half-Life" je zato ogranichio cl_cmdrate na 100.
Ako izrachunate da je cl_cmdrate vetji od 100, podesite ga na 100.
cl_cmdrate 100
=============================================
=============================================
Server na koji se konektujete ima maksimalne i minimalne rate-ove.
Shta to znachi?
To znachi da vasha rachunanja netje dobro raditi i imatjete zastoj i gubitak podataka (choke i loss).
Kako da podesite ovo?
-Treba da znate koliki je sv_maxrate na serveru
Ako znate koji je sv_maxrate, mozhemo da podesimo nashe rate-ove.
sv_maxrate je 8000
Ako je sv_maxrate 8000, nash rate bi isto trebalo da bude 8000
(ako je vash rate manji od sv_maxrate-a, vi nemorate vishe da rachunate, vi imate najbolje rate-ove za vashu internet konekciju).
Ono shto treba da uradimo je da promenimo nash cl_updaterate da bi izbegli zastoj podataka (choke).
Znachi treba da izrachunamo cl_updaterate na osnovu rate-a od 12000.
Na primer:
12000 / 180 = ~66
cl_updaterate 66
To tje biti nash novi cl_updaterate.
Kada ste to uradili, vi ste izrachunali najbolje mogutje rate-ove za server na kojem igrate.
Sve shto treba da uradite je da kucate u konzoli "cl_updaterate 66".
Ako i dalje imate problema sa zastojem i gubitkom podataka (choke i loss), smanjite vash cl_updaterate i cl_cmdrate, ne vash rate/cl_rate.